søndag 13. mai 2012

Eple og pistasjkake

Idag har jeg prøvd meg på en annerledes eplekake . En som inneholder pistasjnøtter . Dette er en enkel og rask kake å lage . Oppskriften fant jeg på siden til opplysningskontoret for brød og korn .



Ingredienser : 

620 g hvetemel
4 ts malt kanel
370 g sukker
4 ts bakepulver
4 stk epler oppkuttet i små biter
100 g hakka pistasjnøtter
4 egg
2 1 / 2 dl melk
30 g smeltet smør

Slik gjør du :

Bland hvetemel , kanel , sukker , bakepulver ,epler og halvparten av pistasjnøttene i en bolle. Tilsett egg , melk og smeltet smør og rør sammen til røren er blandet.
Hell røren i en stor langpanne eller en rund form slik som jeg har brukt.



Stekes på 180 grader i 30-50 min .
Avkjøl på rist.



Pyntes med melisglasur , epler og pistasjnøtter .




Kaken er fyllt med masse deilige eplebiter og nøtter.


( et par av bildene er tatt med mobil , i mangel av kamera akkurat da ,derav noe dårlig kvalitet )

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar